czwartek, 24 października 2013

Żółto mi...:)

W poszukiwaniu pozytywnych stymulatorów tej jesieni, postanowiłam poszukać inspiracji w kolorze żółtym.
Pierwsze moje skojarzenia z tą barwą to słoneczne lato, ciepło, energia, światło, radość, zabawa, czyli jednym słowem wszystko co pozytywnie nastraja do życia:)

Na temat tej niesamowitej barwy w Internecie  znalazłam mnóstwo informacji. Ma ona mnóstwo pozytywnych i niewielką ilość negatywnych  znaczeń czy też oddziaływań na nas. A zatem, mimo tego, że często kolor żółty kojarzy się dosyć często z zazdrością, (zwłaszcza jeśli chodzi o kolor kwiatów w tym kolorze które dostajemy od mężczyzny:P), jest on także symbolem przyjaźni, radości czy też zadowolenia (np ze tego ze spotkał kogoś tak wyjątkowego jak my:)). 

Osoby które kolor żółty uznają za swój ulubiony, zapewne są otwarte, kontaktowe, spontaniczne oraz żywiołowe. Skore są także do podejmowania wyzwań  i co moim zdaniem bardzo ważne, potrafią im sprostać.

Kolor żółty wspomaga pracę mózgu, zwiększając naszą koncentrację oraz rozjaśniając umysł. Wzmacnia nasz układ limfatyczny oraz pokarmowy ułatwiając trawieniem (chociaż w sumie nie za bardzo wiem jak to się odbywa jeśli ktoś wie to zapraszam do komentowania:)). Unikać w nadmiarze powinny go jednak osoby nadpobudliwe oraz bardzo nerwowe. 

Dla mnie osobiście bardzo ważne były informacje dotyczące obecności koloru żółtego w naszych wnętrzach. Jak podaje Wikipedia - wyróżniamy jego dwa tony: -ciepły - delikatnie wpada w czerwień,nazywany najczęściej żółtym słonecznym, oraz zimny - mający lekko zielonkawy odcień, nazywany żółtym cytrynowym.
Wprowadzając żółte barwy do naszego mieszkania powinniśmy wiedzieć, że jego delikatny, pastelowy odcień pomoże się nam zrelaksować, odpocząć. Dobrym pomysłem będą dodatki w tym kolorze w pokoju przeznaczonym do nauki, z uwagi na jego pozytywny wpływ na nasz mózg, co wiąże się z chęcią do nauki:) 

Warto na kolor żółty pomalować ściany w jadalni, czy też kuchni, doskonale bowiem wpływa on na dobrą atmosferę, a także na przygotowanie oraz spożywanie rodzinnych posiłków. 

Należy także wspomnieć, że żółty kolor powoduje, że zaczynamy bardziej wierzyć w siebie i swoje możliwości, a także stajemy się bardziej twórczy.
Trochę się rozpisałam mam nadzieję, że was nie zanudziłam;) z góry przepraszam tez za nadużywanie  wyrażenia "kolor żółty":P 
A teraz zapraszam do obejrzenia kilka pomysłów na aranżację wnętrz z wykorzystaniem KOLORU ŻÓŁTEGO:), (źródło zdjęć: www.facebook.com) 

Kuchnia oraz jadalnia












Salon













Sypialnia















Łazienka








Ogród











Mam nadzieję ze zdjęcia będą dla Was inspirujące, zapraszam do komentowania:)

4 komentarze:

  1. Ja akurat lubie kolor żółty a także mam w tym kolorze kuchnie:) Salomee:P

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uważam że ten kolor nadaje przytulności zwłaszcza kuchni:) żółta kuchnia jest fajna!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kolor żółtym zwłaszcza jego ciepłe odcienie np. bananowy. Jest to idealny kolor do kuchni czy jadalni:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię żółty, ale jak dla mnie we wnętrzach jest zbyt soczysty.. wolę spokojne chłodne barwy. Ale zawsze zachwycają mnie pomysłowe wnętrza! pięknie zebrane fotki:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie zapraszam do komentowania:)